๐‚๐ฎ๐ฆ ๐Ÿ๐ฎ๐ง๐œศ›๐ข๐จ๐ง๐ž๐š๐ณฤƒ ๐›๐š๐ง๐ข๐ข? ๐‚๐ฎ๐ฆ ๐ฅ๐ž ๐ž๐ฑ๐ฉ๐ฅ๐ข๐œ๐ข ๐š๐ฌ๐ญ๐š ๐œ๐จ๐ฉ๐ข๐ข๐ฅ๐จ๐ซ?

Lecศ›ia 3

Copiii trebuie รฎnvฤƒศ›aศ›i cฤƒ banii se cรขศ™tigฤƒ prin muncฤƒ – acesta este punctul de plecare de la care noi trebuie sฤƒ รฎncepem educarea lor financiarฤƒ. Cum le putem explica asta, la modul practic?

 

Iatฤƒ cรขteva exerciศ›ii pe care le poศ›i face chiar acasฤƒ:

1 รŽn gospodฤƒrie se pot stabili sarcini cu scopul de a educa responsabilitatea, dar ศ™i o serie de sarcini recompensate cu sume mici de bani doar pentru motivaศ›ie. รŽn funcศ›ie de efortul depus, le acordฤƒm sume รฎntre 5-10 lei pentru sarcinile รฎndeplinite. Aplicรขnd aceastฤƒ tehnicฤƒ, copilul รฎnvaศ›ฤƒ:

– Despre conceptul de salariu

– Cฤƒ banii sunt limitaศ›i ศ™i se obศ›in muncind

– Sฤƒ se implice cu responsabilitate, dobรขndind รฎncredere

2 Cรขศ™tigurile obศ›inute se รฎmpart รฎn 3 plicuri (revenim la lecศ›ia 1) 50% economii pentru dorinศ›e mari, 40% pentru cheltuielile pe termen scurt ศ™i 10% alocatฤƒ actelor de caritate.

3 Cรขnd mergem la cumpฤƒrฤƒturi, copiii pot fi lฤƒsaศ›i sฤƒ plฤƒteascฤƒ singuri unele cumpฤƒrฤƒturi, pentru a รฎnศ›elege puterea banilor ศ™i valoarea produselor.

4 Evitฤƒ sฤƒ-i spui โ€žNu avem baniโ€ ci mai degrabฤƒ poartฤƒ discuศ›ii sincere de ce nu dorim sฤƒ cumpฤƒrฤƒm anumite produse ศ™i รฎncurajeazฤƒ-l sฤƒ punฤƒ deoparte banii primiศ›i de la bunici sau pentru sarcinile gospodฤƒreศ™ti.

 

O modalitate creativฤƒ, care meritฤƒ suportul nostru privind cรขศ™tigul de bani pe lucrurile realizate de copil, vรขndute la tรขrguri sau la ศ™coalฤƒ poartฤƒ denumirea de antreprenoriat .

รŽnvฤƒศ›รขnd noi, ca pฤƒrinศ›i, ce este educaศ›ia financiarฤƒ, reuศ™im sฤƒ creศ™tem copii independenศ›i financiar!

 

Proiect educativ รฎn colaborare cu Profit Point Romania

 

 

Lasฤƒ un comentariu