Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/roundhil/clujulcopiilor.ro/wp-content/themes/happykids/header.php on line 17
𝐋𝐞𝐜𝐭𝐮𝐫𝐚 î𝐧 𝐜𝐞𝐢 𝟕 𝐚𝐧𝐢 𝐝𝐞 𝐚𝐜𝐚𝐬ă – Clujul Copiilor
Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/roundhil/clujulcopiilor.ro/wp-content/themes/happykids/functions.php on line 358

Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/roundhil/clujulcopiilor.ro/wp-content/themes/happykids/functions.php on line 358

Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/roundhil/clujulcopiilor.ro/wp-content/themes/happykids/functions.php on line 358

𝐋𝐞𝐜𝐭𝐮𝐫𝐚 î𝐧 𝐜𝐞𝐢 𝟕 𝐚𝐧𝐢 𝐝𝐞 𝐚𝐜𝐚𝐬ă

Știți că e o vorbă: „Copiii vor învăța dragostea de carte în brațele părinților lor” (Emille Buchwald).

Educația până la 7 ani e esențială:
10% formată din explicații, demonstrații, joacă și rutină,

iar 90% e din programare neuro-lingvistică și conectare emoțională.

Constați cât de importantă e lectura în cei 7 ani când copilul începe școala. Acesta pășește în lumea învățării cu un mare avantaj, un plus față de colegii săi. De aceea:

  • lecturându-i cu voce tare, cu intonație, ne conectăm emoțional și copilul are parte de beneficii cum ar fi:  îmbogățirea vocabularului, a imaginației, îi antrenează memoria.
  • dezvoltă o bună abilitate de comunicare orală, înțelegerea textului și a cerințelor.
  • aplicați metoda dialogată la fiecare poveste. Începeți cu întrebări simple chiar în timpul lecturii: de ce crezi că Petre e fericit acum? Ce crezi că se va întâmpla în continuare? Cum ai vrea să se termine povestea? Tu cum ai reacționa dacă ar pleca pisica de acasă? Care a fost personajul tău preferat? Acestea sunt doar câteva exemple de întrebări. Astfel părintele devine ascultător și copilul preia un rol activ de povestitor, în care el construiește propoziții, își formează gândirea constructivă și cea logică.
  • lectura îi ajută pe copii să se confrunte și să depășească situații dificile sau neconfortabile, cum ar fi fenomenul bullying, cearta, împărțirea jucăriilor sau chiar pierderea animăluțului sau a unui membru din familie.
  • va avea o atitudine pozitivă față de lectură, va fi mai deschis spre învățare și va asocia cartea cu un mod de cunoaștere la îndemână.

Alegerea cărții potrivite ținând cont de vârsta copilului și de capacitatea lui de înțelegere este importantă. Începeți cu lecturile pe capitole și cu mai puține ilustrații în perioada preșcolară pentru a se familiariza din timp cu altfel de povești, pentru a-i exersa răbdarea. Copiii pot asimila mai mult, în creierașul lor se formează sinapse și îi pregătim de școală, la un alt nivel de învățare. Aici vă recomand câteva titluri ce vor fi îndrăgite pe loc de copii chiar dacă considerați că e prea devreme pentru astfel de lecturi: Regele Ugu și Mumia și comoara blestemată, ambele cărți scrise de Adam Stower, o altă serie drăguță Dory Fantasmagory (4 volume) scrise de Abby Hanlon, seria cu Sofia (6 volume) scrise de Dick King Smith.

Dar  până când îi citim copilului? Până când e nevoie. Copilul a început să cunoască alfabetul, știe să citească, dar încă vă cere să îi citiți? Eu vă încurajez să îi fiți alături, mergând cu lectura în paralel. Citește și copilul, citesc și părinții. Copilul meu era în clasa a 1-a când a învățat alfabetul și încă îmi cerea să-i citesc. Care era motivul? Îi place vocea mea și dorea să mă asculte sau câteodată era prea comodă și nu avea dispoziția necesară să citească, dar voia să audă o poveste. Apreciez că e sinceră cu mine.

Citește-i copilului tău! E un dar al copilăriei!

2 Comentarii

  1. Ana
    Copiii vor învăța! Nu copii!
    Reply martie 19, 2023 at 09:49
    • Buna. Aveti dreptate! Am preluat citatul copy paste si mi-a scapat aceasta greseala. Am corectat si va multumesc pentru observatie!
      Reply martie 19, 2023 at 10:38

Lasă un comentariu