În luna martie, 𝐂𝐮𝐥𝐭𝐂𝐥𝐚𝐬𝐬𝐢𝐜𝐬 își propune să prezinte multiple expresii cinematografice feminine. Invităm publicul la explorarea unor povești cu și despre femei, a filmografiei cineastelor care vor fi în centrul seriei din această lună, și a posibilităților mediului cinematic de a oferi o privire alternativă asupra vieții.
Continuăm seria cu 𝐓𝐡𝐞 𝐏𝐢𝐚𝐧𝐨, povestea pătrunzătoare care vorbește despre dorința universală de a iubi și de a fi iubit.
Într-un top realizat de 𝐁𝐁𝐂, 368 de critici din 84 de țări au stabilit capodopera lui 𝐉𝐚𝐧𝐞 𝐂𝐚𝐦𝐩𝐢𝐨𝐧 din 1993 ca fiind 𝘤𝑒𝘭 𝘮𝑎𝘪 𝘣𝑢𝘯 𝘧𝑖𝘭𝑚 𝑟𝘦𝑎𝘭𝑖𝘻𝑎𝘵 𝘥𝑒 𝑜 𝑓𝘦𝑚𝘦𝑖𝘦. Proiecția a fost aleasă numărul 1 dintr-o listă remarcabilă de producții care cuprinde 100 de ani de filme realizate de femei. Jane a reușit să creeze un univers erotic și sentimental însolit, fără precedent în reprezentarea cinematografică a fascinantei relații dintre bărbat și femeie.
Acțiunea se desfășoară în Noua Zeelanda a mijlocului de secol nouăsprezece, unde o tânără femeie scoțiana, mută, sosește împreună cu fiica sa pentru a se căsători cu un colon. Mariajul de conveniență nu o încântă deloc pe Ada McGrath (Holly Hunter), astfel că aceasta se dedică în totalitate pasiunii ei pentru pian.
Obtuzitatea spirituală a soțului o aruncă pe Ada în brațele unui localnic pe nume George Baines (Harvey Keitel) care, deși pare foarte necioplit, este sensibil la farmecul și frumusețea spirituală a femeii. Destinul ticluiește ca insensibilul său soț să vândă pianul chiar lui Baines. Ada va afla că își va putea recupera instrumentul dacă îi dă noului proprietar lecții de pian. Dacă la început relația dintre cei doi va fi tensionată, în final, Ada și George învață să experimenteze o idilă neobișnuită, în care senzualitatea se îmbină cu armonia acordurilor de pian.
r: Jane Campion | 1993 | Dramă, Romantic, Dragoste | Australia, Noua Zeelandă, Franța | 121′ | 18+ I EN, Sign Language I EN
Trailer:
Vizualizări: 78