Lecศia 2: Te provoc!
ร๐ง๐๐๐๐ซ๐ฤ ๐๐๐๐ฌ๐ญ ๐๐ฑ๐ฉ๐๐ซ๐ข๐ฆ๐๐ง๐ญ ๐๐๐๐ฌฤ ศ๐ข ๐ญ๐๐ฌ๐ญ๐๐๐ณฤ ๐ซ๐๐ณ๐ฎ๐ฅ๐ญ๐๐ญ๐๐ฅ๐.
๐ฅฤ๐๐ฝ๐น๐ฎ๐๐ฎ ๐ถ๐บ๐ฒ๐ฑ๐ถ๐ฎ๐ฤ ๐๐ฎ๐ ๐ด๐ฟ๐ฎ๐๐ถ๐ณ๐ถ๐ฐ๐ฎ๐ฟ๐ฒ๐ฎ ๐ถ๐ป๐๐๐ฎ๐ป๐ฤ ๐น๐ฎ ๐ฐ๐ผ๐ฝ๐ถ๐ถ?
Sau, altfel spusโฆ โVreau ACUM!โ sau โPrimeศti mai tรขrziuโฆ cu un bonus!โ
De cรขte ori noi, ca adulศi, nu ne lฤsฤm pradฤ tentaศiilor de moment: ne cumpฤrฤm haine, pe care, dacฤ am fi aศteptat cรขteva sฤptฤmรขni, le-am fi putut achiziศiona la reduceri. De ce รฎn cazul copiilor situaศia ar sta diferit? Pentru a vฤ face o idee clarฤ, haideศi sฤ facem un exerciศiu! Poate รฎl cunoaศteศi, dacฤ nu, urmฤriศi filmuleศul de mai jos ศi apoi exersaศi-l cu copilul vostru.
https://www.youtube.com/watch?v=wi8jqjo8sV8
Experimentul de gratificare a fost realizat รฎn anul 1960 la Stanford University pe 100 de copii pentru a clarifica dacฤ aceastฤ caracteristicฤ de a รฎntรขrzia recompensa este ceva รฎnnฤscut sau se poate รฎnvฤศa. Fiecฤrui copil i s-a pus รฎn faศฤ o bezea, apoi i s-a promis cฤ va mai primi รฎncฤ una, doar dacฤ va rezista tentaศiei de a o mรขnca pe prima รฎn timpul cรขt va rฤmรขne singur รฎn camerฤ. Apoi adultul ieศea din camerฤ. Deci, o bezea acum sau douฤ mai tรขrziu. Au fost copii care au รฎnfulecat imediat bezeaua, alศii care au rezistat cรขteva minute, iar alศii care au rezistat pรขnฤ la final.
Ceea ce vrea sฤ spunฤ acest experiment este faptul cฤ gratificarea รฎntรขrziatฤ este o calitate pe care o putem antrena, o putem รฎncuraja รฎn copiii noศtri รฎncฤ de la vรขrste foarte fragede.
Ce a ales copilul tฤu, gratificarea instantฤ sau a ales sฤ aศtepte o rฤsplatฤ mai atractivฤ รฎn viitor? Lasฤ un comentariu cu rezultatele testului.
Educaศia oferitฤ de timpuriu va avea un impact major asupra calitฤศii vieศii lui de adult. Copiii care au decis sฤ aศtepte comparativ cu cei care au cedat, au avut:
- rezultate ศcolare mult mai bune
- mai multฤ รฎncredere รฎn ei
- au exersat o calitate ce lipseศte chiar ศi adulศilor, ศi anume rฤbdarea
- succes รฎn viaศฤ
Proiect educaศional รฎn colaborare cu Profit Point Romania
Nu sunt comentarii